Міністерство освіти і науки,
молоді та спорту провело цікавий моніторинг щодо наступності дошкільної та
початкової освіти. Метою його є вивчення стану й розвитку
системи освіти дітей старшого дошкільного віку.
В ньому взяли участь директори
шкіл, вчителі та батьки учнів 1-х класів, завідуючі дошкільних навчальних
закладів, вихователі старших груп та батьки дітей 6-річного віку.
В нашому районі батьки вважають,
що діти до школи повинні іти з 6 років, а вчителі сходяться на думці, що треба
вирішувати це питання індивідуально. Всі респонденти відмічають часткову
готовність малюків 6-річок до навчання, але не мають спільної думки щодо способів підготовки дітей до школи. Лише
вчителі одностайно переконані, що всі п’ятирічні діти повинні охоплюватися
суспільним дошкільним вихованням та навчанням.
Анкетування показало, що в
загальноосвітніх закладах відсутня матеріально-технічна база для роботи з
малюками. Спеціально обладнаних ігрових кімнат лише дві на район. Навіть ігрові
куточки в 1-х класах існують не в усіх школах. Відсутні окремі гардероби,
туалетні кімнати та ігрові майданчики на подвір’ях шкіл, відокремлені від
основної школи.
Всі хочуть вчитися через
батьківські збори і семінари, тренінги, індивідуальні бесіди: як готувати
дитину до школи? Бажають проводити дні відкритих дверей в школах та дитсадках,
організовувати екскурсії в школи, «круглі столи», педради, відкриті заняття для
вироблення спільних підходів до
дошкільної та початкової освіти.
В такому напрямку і працюють
дошкільні та шкільні педагогічні колективи району.
|